Erasmus KA2

Arte şi tradiţii - Şcoala Gimnazială Nr. 13 Botoşani

Arte şi tradiţii - Şcoala Gimnazială Nr. 13 Botoşani

Şcoala Gimnazială Nr. 13 Botoşani găzduieşte, în perioada 12-17 februarie  2018, o activitate de predare-învăţare-formare, în cadrul  parteneriatului strategic Erasmus +, intitulat „Arte şi tradiţii. Promovarea conştiinţei tradiţiilor culturale prin mijloace moderne”, finanţat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Parteneriatul  la care Şcoala Gimnazială Nr. 13 lucrează  în perioada 2016-2019 se numeşte „ Arte şi tradiţii. Promovarea conştiinţei tradiţiilor culturale prin mijloace moderne”. Acesta îşi propune să stabilească legături între şcoli europene într-o multitudine de activităţi desemnate să aducă o dimensiune europeană tuturor celor implicaţi. Elevii din clasele primare învaţă despre propriile lor culturi artistice și împărtăşesc  tot ce lucrează cu  elevii din școlile partenere din Europa. Cele 12 instituţii partenere sunt : Şcoala Primară Widden din Gloucester, Anglia, Grădiniţa Bulgarche din Vraţa, Bulgaria,  Şcoala Primară din Uhtna, Estonia, Grădiniţa şi Şcoala Primară din Lipie,Polonia, Colegiul Miralba din Vigo, Spania, Şcoala Primară şi Gimnazială Tocci din Cagli, Italia, Grupul Şcolar La Croix Rouge din  Brest, Franţa, Şcoala  Montessori din Falsterbo, Suedia, Şcoala Primară din Kaunas, Lituania, Şcoala Gimnazială Nr. 10 din Botoşani, România,  Şcoala Primară din Lavrion, Grecia şi Departamentul de Educaţie Artistică de la  Universitatea Mehmet Akif Ersoy din Burdur, Turcia.

Parteneriatul a început  la 1 septembrie 2016. Iniţial, colaborarea a început cu un proiect e-Twinning, din ianuarie 2016. Pe parcursul parteneriatului, membri ai echipei de la  Şcoala Gimnazială Nr. 13 Botoșani  lucrează împreună cu instituţiile partenere în cadrul unor întălniri de planificare şi revizuire, participă la cursuri de limbă engleză, de arte, teatru şi noi tehnologii şi elaborează un ghid european de utilizare al artelor în curriculum.

Pe parcursul celor trei ani, elevii şcolii lucrează la o varietate de activităţi interesante, în colaborare cu elevii din şcolile partenere şi cu Departamentul de Arte de la Universitatea  Mehmet Akif Ersoy  din Turcia: Zilele Erasmus ale partenerilor. Fiecare școală  sărbătoreşte ziua partenerilor. Se realizează activități specifice ţărilor partenere – postere, tradiții, poveşti tradiţionale etc; crearea și prezentarea de povești în lanţ; scrisori de corespondenţă între elevi; crearea de poezii; crearea de scurte povești înregistrate; video-jurnale; Skype și videoconferinţe; concurs de cântece  gen Eurovision; figurine sculptate în lemn şi realizate din ceramică; design de îmbrăcăminte; cântece şi dansuri tradiţionale; teatru de păpuşi şi teatru de umbre etc.

În perioada 12-17 februarie 2018  profesorii, elevii şi comunitatea şcolii găzduiesc a şasea mobilitate transnaţională a proiectului, care se axează pe un curs de limba engleză "Seminarii directe de predare a limbilor străine pentru profesori. Îmbunătățirea limbajului. Utilizarea inițiativelor în cadrul etichetei de limbă europeană", susţinut de 4 profesori reprezentanţi ai şcolii coordonatoare  Widden din Gloucester, Anglia. La curs participă 35 de profesori din cele 12 ţări partenere ale proiectului.

Pe lângă participarea la cursul de limbă engleză, profesorii străini  observă orele şi clasele din şcoală, discută cu elevii şi cu personalul pentru a vedea cum este organizată şi cum funcţionează şcoala românească. În plus, aceştia asistă la o prezentare a tradiţiilor de iarnă şi a dansurilor populare din zona noastră.  Conform programului stabilit,  profesorii străini participă la un atelier de pictură pe sticlă în tehnica picturii pe icoane îmbinată cu tehnica mandala şi la un atelier de dans traditional susţinut de profesorii şi elevii şcolii. Tot din cadrul agendei face parte şi vizitarea atelierelor meşteşugăreşti de la Vorona, însoţită de un program artisitic. Agenda mai prevede un tur al Centrului vechi al oraşului pentru cunoaşterea clădirilor de patromoniu şi o vizită la Primăria Botoşani.

Părinţii şi reprezentanţii comunităţii locale sunt  invitaţi la activităţile gazduite de şcoală.

Director,

Prof. Doina Camelia VASILICĂ