Grundtvig

„Le jeu théâtral dans l’enseignement du français” - Prof. Maria Sarbu

Publicat : Luni, 14 Ianuarie 2013 de RODICA MIGHIU

 „Le jeu théâtral dans l’enseignement du français” - Prof. Maria Sarbu

Stagiul „Le jeu théâtral dans l’enseignement du français”, nr. de referintă FR-2012-372-001, la care am participat s-a desfasurat in perioada 09.07.2012-20.07.2012 la Vichy, fiind organizat de Centre Audiovisuel des Langues Modernes (CAVILAM). Am beneficiat de aceasta mobilitate ca urmare a sprijinului financiar al Comisiei Europene (buget aprobat: 2000,00 Euro), în cadrul Programului de Invatare pe Parcursul Intregii Vieţi.

La activitate au mai fost implicati 7 profesori din Spania, 5 cadre didactice din Germania si un asistent universitar din Belarus. Dincolo de faptul ca reprezinta o excelenta ocazie de a castiga experienta profesionala într-un context international, stagiul isi propune sa utilizeze tehnici teatrale simple pentru a dinamiza orele de clasa, sa initieze cursantii in principiile fundamentale ale animatiei teatrale, sa abordeze limba franceza ca un proiect personal si colectiv si sa realizeze proiecte teatrale originale si motivante.

Ca urmare a participarii la curs, mi-am dezvoltat capacitatea de a-i antrena pe cursanti in exercitii ce presupun jocul teatral si sarcini de lucru bazate pe cooperare, capacitatea de a castiga interesul grupului tinta pentru improvizatiile individuale si colective, mi-am insusit tehnici de alegere si elaborare a textelor, secrete ale lecturii expresive, ale interpretarii şi coordonarii unei piese de teatru. De altfel, in cinci zile, alaturi de ceilalti profesori inscrisi la stagiu, am pregatit o piesa de teatru ce a fost prezentata in ultima zi de curs tuturor celor prezenti la CAVILAM. Prima saptamana a acestui stagiu a fost dedicata abc-ului tehnicilor teatrale fondate pe non verbal si improvizatie. Am format echipe, am facut primele gesturi de incredere fata de celalalt, am invăţat mici siretlicuri de relaxare. Ne-am axat mai ales pe suscitarea dorintei de a lua cuvantul si activarea gestuala a unei probleme de gramatica. In a doua saptamana am scris si am modificat texte pentru demonstratia de sfarsit de stagiu. Ne-am insusit tehnici de memorizare facila, am analizat posibilitatile de asamblare a unor scenete intr-un tot unitar. In fiecare luni se desfasoara la institutia organizatoare conferinte cu teme la alegere, in fiecare vineri exista o intalnire cu editorii in timpul careia acestia prezinta noutati editoriale, in fiecare marti şi joi aveam posibilitatea sa alegem un atelier dintr-o lista lunga si variata.

In prezent aplic noile cunostinte la clasa si in mod special in cadrul optionalului de Limba franceza de anul acesta, propunandu-mi sa creez legaturi puternice intre elevi si sa colaborez mai bine cu parintii in cadrul orelor saptamanale de consiliere.

Opinii ale participanţilor:

Sina Kuhr: „Mulţumesc tuturor pentru aceste două săptămâni de neuitat!”

Iulia Bukhtanovici: „Cele mai fericite clipe sunt cele împărtăşite cu prietenii!”

Gregorio Crespo: „Am rămas pentru încă o lună la CAVILAM. Imi lipsiţi mult.  Am mers să văd un spectacol în amfiteatru şi v-am căutat peste tot cu privirea, cuprins de amintiri. Toată lumea vorbeşte despre succesul nostru cu piesa de teatru. Aţi fost formidabili.”

Continutul acestui material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autoarei, iar ANPCDEFP si Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru modul in care informatiile vor fi folosite.

Prof. Maria Sarbu